Shari Coenen

Carnaval

De carnaval staat op het punt te beginnen en een groot deel van mijn klanten gaat carnaval vieren. Bier, wijn, frietjes, snacks, zoutstengels, wafels, chips, snoep.. We kennen het wel he. Veel van m’n klanten zijn zich dus al aan het voorbereiden op tegenvallende resultaten maar, goed nieuws, dat is nergens voor nodig!
Een paar tips zodat je resultaten na de carnaval helemaal niet zo slecht hoeven te zijn.

1. We beginnen maar meteen met het meest bekende advies: drink af en toe eens een glaasje water tussendoor. Niet alleen om de dag erna de kater te voorkomen maar ook omdat je dan minder alcohol binnenkrijgt. Alcohol vertraagt mechanismen in je lichaam dus ook je spijsvertering, vetverbranding en stofwisseling. Neem dus geregeld een glaasje water tussendoor, alle kleine beetjes helpen.

2. Ik ga er even vanuit dat je niet al om 7.00u ’s ochtends de deur uit gaat om carnaval te vieren dus die tijd dat je thuis bent, kun je ook best gezond eten. Zorg voor een stevig ontbijt, eet wat fruit en zorg dat je met een vol gevoel de deur uit loopt. Maak bijvoorbeeld een omelet met groenten of een maaltijdsalade. Of nog handiger, maak een grote ketel soep, vries desnoods wat in zodat je met weinig moeite wel gezond kunt eten thuis.
EXTRA TIP: zorg dat je vóór carnaval al de gezonde boodschappen hebt gedaan en dus niet meer de deur uit hoeft tijdens de carnaval.

3. Oké, rond etenstijd moet je eten en dan is er vast geen saladebar in de buurt dus dan wordt het al snel iets ongezonds. MAAR, neem dan het beste van het slechtste. Snacks met een extra laagje omheen (kipnuggets, kroket, bamihap..), niet doen. Neem niks met een broodje of deeg erbij, geen broodje frikandel, geen pita shoarma, geen pizza. Wat je dan wel nog mag? Frietjes, frikandel, spoetnik, kapsalon, döner schotel, leef je uit.
PS. eet dan ook de sla die je erbij krijgt.

4. De avond loopt op z’n einde en jullie duiken nog even de snackbar in want je hebt zoooo’n HONGER. Niet dus. Ik beloof je dat je geen honger hebt, je hebt ZIN in vettig eten maar GEEN. HONGER. Probeer dit te onthouden en als het nog lukt, vraag jezelf dan even af of je die snack nu echt nodig hebt. Waarschijnlijk niet. Maargoed, stel je bent er toch van overtuigd dat je moet eten nu, neem dan de kleinste portie. Neem een kleine friet of zelfs een kinderfrietje. Ik beloof je dat het net zo bevredigend is als een grote friet. Of nog beter, neem alleen een frikandel.

5. Oké, de avond is nu echt ten einde. Jullie nemen een taxi. Misschien stopt de taxi op een centraal punt en kun je best dat stukje naar huis lopen. Scheelt je geld, calorieën en wat frisse lucht kun je vast gebruiken op dit tijdstip 🙂

5.11 Dans extra veel, spring extra veel en loop in élke polonaise mee!

Facebook
Twitter
LinkedIn